Vragen? Bel ons 0172 - 760 100

Preventiebeleid

Om ziekteverzuim te voorkomen kun je als werkgever preventief aan de slag gaan door een preventiebeleid op te stellen. Maar hoe regel je dit? Ieder bedrijf beschikt over andere sterkten en zwakten en daarom is er geen handleiding voor het opstellen van een preventiebeleid. Gelukkig kan Trendel jou hierbij ondersteunen! Of je nou van een hoog ziekteverzuim af wilt of het lage verzuim in stand wilt houden, wij ondersteunen bij het opstellen van een beleid die het beste bij jou en jouw bedrijf past.

Wat is een preventiebeleid?

Een preventiebeleid is letterlijk een beleid dat moet voorkomen dat werknemers arbeidsongeschikt raken. Dit kan door bijvoorbeeld een gezonde werkomgeving te creëren. Een eerste stap naar een gezonde werkomgeving is het inventariseren van de risico’s op de werkvloer, ook wel Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) genoemd. De RI&E is volgens de Arbowet wettelijk verplicht voor elk bedrijf. Hierin zijn onder andere de risico’s op het gebied van veiligheid, gezondheid en welzijn voor jouw bedrijf omschreven.

Preventiebeleid op maat

Bij Trendel adviseren en ondersteunen we werkgevers door een preventiebeleid op maat te ontwikkelen. We hebben hierbij een heel palet aan diensten beschikbaar om de werkomgeving in het bedrijf te verbeteren of verder te optimaliseren. Met deze diensten zorgen we ervoor dat het beleid past bij jouw vraag en de cultuur in jouw bedrijf. We zijn er onder andere voor:

Preventiebeleid
  • Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E);
  • Werkplekonderzoek zoals beeldschermwerkplekken;
  • Bepaling arbeidsbelasting;
  • Keuringen en PMO/Pago (Preventief Medisch Onderzoek);
  • Inzet vertrouwenspersoon;
  • Arboscan;
  • Opstellen verzuimanalyse.

Ondersteuning bij ziekteverzuim

Naast het opstellen van een preventiebeleid geven wij ook antwoord op de vraag welke aanpak nodig is wanneer jouw bedrijf al met ziekteverzuim kampt. Wij bieden namelijk ondersteuning bij ziekteverzuim door middel van een verzuimbeleid of verzuimmanagement. Tevens kunnen we jou en jouw werknemer begeleiden tijdens het re-integratietraject.

Samen werken aan een gezonde werkomgeving?

Wil jij samen met Trendel een preventiebeleid opstellen? Neem dan contact met ons op en we bespreken graag samen alle mogelijkheden!

Contactgegevens

Trendel B.V.
Lemelerberg 33
2402 ZN Alphen aan den Rijn

0172 – 760 100

Volg ons ook op Facebook en LinkedIn en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!

“Korte lijnen, directe communicatie is waar wij met Lansigt om bekend staan. Datzelfde verwachten we ook van onze partners. Met Trendel hebben we die gevonden. Objectiviteit, betrouwbaarheid en persoonlijk contact zijn elementen die wij erg op prijs stellen bij Trendel.”

Pieter van der Kwaak Directeur/Register Accountant
Lansigt Accountants

Onze speerpunten

  • Persoonlijk
  • Snel schakelen
  • Maatwerk oplossingen

Stel uw vraag aan ons team

Om deze website goed te laten werken en onze website te kunnen optimaliseren op uw beleving plaatsen wij kleine bestanden op uw computer (zogenoemde cookies) en analyseren wij het websitegebruik. Een zeer groot deel van de websites doen dit. Nieuwe wetgeving verplicht ons u hiervoor toestemming te vragen. Klik op 'Ik ga akkoord' om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over cookies